24 Ağustos 2016 Çarşamba

Bebek Uyutma Sanatı

İnternette bebek nasıl kendi kendine uyur diye aratıp okumadığım yazı kalmadı. Çoğunu da denedim ancak benim bebeğimde işe yaramadı.  Eğer bebeğim çok ağlıyor, kendi kendine uyumakta güçlük çekiyor, acaba uyku eğitimi için geç mi kaldım diyorsanız doğru yerdesiniz. ✌🏼️ 


Yenidoğan bir bebeği uyutmak diye bir problem zaten yok (en azından ben yaşamadım) popoya iki pış pış olay tamam 👍🏼 asıl iş, bebeğinizi besledikten sonra gözünü cin gibi açtığı zaman başlıyor. Tabi siz de yeni hayatınıza adapte olmaya çalışırken, eve doluşan akrabalarla yaşamaya alışırken, ev işlerine de bulaştıysanız 🙈 bebeği uyuması için evdeki birine teslim etmek daha kolay geliyor. Bu şekilde daha çok ayakta sallanarak çeşitli şekillerde uyutulan bebek de kendi kendine uyumayı öğrenemiyor ve hep bir dış desteğe ihtiyaç duyuyor. Bunu geç de olsa anlayan ben, internetten öğrendiğim Ferber yöntemi (ağlatarak uyutmak) ve Tracy Hogg(yatır kaldır) yöntemlerini uyguladım. Sabırlı olun bikaç gün ağlar ama sonra rahat edersiniz sözlerine kandım🙄 aslında gerçekten de bikaç gün içinde bebeğim azalarak ağlamaya ve uyumaya başlamıştı taa ki birgün çook ağlayıp içerden dayanamayan babaannesi gelip alıp ayağında sallayana kadar🙈  

Hata 1: Siz siz olun uyku eğitimini evde kimse yokken verin, sabırlı olun ve eşinizle anlaşarak aynı şekilde davranın.

Bu şekilde gündüz ayakta, akşam yatakta kendi (akşam Ferber yöntemini bozmadım zaten artık ağlamıyordu) uyuyan bebeğim, araya giren 3 haftalık bir tatille birlikte tamamen değişik bir uyku düzenine kavuştu. Otelde bebek arabasında, akrabalarda yine ayakta uyumaya alıştı. Eve döndüğümüzde artık herşey için çok geçti😑 Zaten çocuk uyumayı sevmiyor, uyutulacağını anladığı an ağlamaya başlıyor, çaktırmadan uyutuyoruz!  Nasıl mı? Şarkılar türküler türlü türlü şebeklikler, oyunlar .. O arada sersemletiyoruz garibimi🙄

Hata2: Ferber yönteminde bebek kendi kendine uyumuyor aslında, ağlamaktan yorgun düşüyor ama dayanabilirseniz 1 hafta gibi bir sürede artık ağlasa da birşey olmayacağını anlayarak ağlamaktan vazgeçiyor sanırım.  Ben gözümü karartıp uygulamıştım bu yöntemi çünkü gerçekten benim bebeğimin uyuması hayatı bize zindan eder vaziyetteydi. İlla uygulayacağım derseniz, bebeğiniz hareketlenmeden başlayım derim  yani ilk 8-9 ay içinde. 

Neyse, bulduğum yöntemi kısaca anlatayım. Odasına götürüyorum (uyku rutinimiz yok, akşamları banyo hariç) 2 tane ninnimiz var onlardan birini açıyorum , yatağına yatırıyorum veeeee başlıyor ağlamaya🙈 Ama öyle böyle bir ağlama değil, yıkıyor ortalığı. Önce yataktan vazgeçtim ve odasındaki koltuğa büyük ince bir yastık koyarak yanına  yatıp gözlerimi kapattım. Kalın renkli perdemizi kapattım ve ninnimizi açtım tabi. (Bunu öğle uykusunda yapıyorum) 10 aylık bebek tabi yerinde durur mu, bir sağa bir sola gidiyor, koltuğun kenarına tutunarak ayağa kalkıyor filan, bu arada tutuyorum tabi düşmesin diye ama bana baktığında uyuyan bir anne görüyor hep. Konuşmamanız ve gözünüzü açmamanız çok önemli. Arada tutup sırtı bana dönük yatırıyorum filan, tekrar kalkıyor derken, tam 1,5 saat sonra yanıma kıvrılıp uyudu 🙏 İkinci gün koltukta uyutulduğunu anlayan bebeğimiz, daha koltuğa yatırmadan ağlamaya başladı😟 Aman Tanrım ben her gün farklı bir yöntem mi bulacağım bu bebeği uyutmak için? 😫 Yataktan sonra koltuktan da vazgeçmek durumunda kaldım, hatta odasından da ve çaktırmadan uyutmak yöntemine geri dönerek bebeğimi salona getirdim. Güvenli oynaması için aldığımız çitin  içindeki tüm oyuncakları topladım ve sonra oyun alanını daraltarak içine yattım. Bir gün önceki yöntemi uyguladım ve bu sefer uyuması 1 saat 20 dakika sürdü 😜 Eveeet 10 dakikalık bir gelişmemiz mevcuttu🤗 Ama ben başarmak istediğimi başarmıştım. Demekki benim bebeğim aslında kendi kendine uyuyabiliyordu. Benim yapmam gereken sadece onun isteklerine kulak vermekti. Bir süre her uyuyacağımızda evi gezdik. Ağlıyorsa başka bir odaya götürdüm tekrar denedim. Çok direnirse zorlamadım tekrar oyuna döndük. Ama öğrendi. Böylece gece uyandığında da biraz su verip tekrar kendi kendine uyumaya bırakabildim ve gecelerimiz güzelleşti, uykularımız çoğaldı. 

Hata3: Tüm yazılanları bir kenara bırakın ve kendi yönteminizi bulun; çünkü her bebek farklıdır.

Tüm annelere iyi uykular diliyorum😴

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder